Tytuł artykułu: Technik usług fryzjerskich
Data Publikacji: 2012-05-15 09:59:25

Technik usług fryzjerskich - 4 lata

Do zadań absolwenta kierunku technik usług fryzjerskich należy: świadczenie usług fryzjerskich, projektowanie fryzur, prowadzenie doradztwa w zakresie stylizacji fryzur, umiejętne prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych z zakresu fryzjerstwa oraz zarządzanie zakładem fryzjerskim. Technik usług fryzjerskich stosuje metody oceny jakości środków kosmetycznych, dobiera odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne w zależności od rodzaju włosów        i skóry głowy, stosuje zasady kolorystyki w procesach stylizacji, udziela porad w zakresie zapobiegania chorobom włosów i skóry głowy.

fryzjer

Kwalifikacja A.19. Wykonywanie zabiegów fryzjerskich

1. Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych włosów

Uczeń:

1) ocenia stan włosów i skóry głowy;

2) dobiera metody i techniki pielęgnacji włosów i skóry głowy;

3) organizuje stanowisko fryzjerskie do planowego zabiegu fryzjerskiego;

4) określa wpływ preparatów pielęgnacyjnych na włosy i skórę głowy;

5) dobiera preparaty do pielęgnacji włosów i skóry głowy;

6) wykonuje czynności mycia włosów z zastosowaniem różnych metod i technik;

7) wykonuje zabiegi pielęgnacyjne włosów i skóry głowy;

8) udziela porad z zakresu codziennej pielęgnacji włosów.

2. Strzyżenie włosów, formowanie fryzur i ondulowanie

Uczeń:

1) określa indywidualne cechy urody klienta;

2) przeprowadza rozmowę konsultacyjną z klientem;

3) dobiera techniki, metody i sposoby strzyżenia włosów;

4) dobiera sprzęt fryzjerski do wykonywania zabiegów strzyżenia;

5) przestrzega zasad podziału włosów na sekcje i separacje do określonej linii fryzury;

6) ustala etapy strzyżenia;

7) wykonuje strzyżenie włosów damskich, męskich i dziecięcych;

8) wykonuje strzyżenie zarostu z uwzględnieniem kształtu twarzy klienta;

9) określa przeciwwskazania do wykonania zabiegów ondulacji i prostowania chemicznego włosów;

10) określa etapy ondulowania i prostowania chemicznego włosów;

11) dobiera techniki ondulowania i prostowania chemicznego włosów;

12) dobiera preparaty fryzjerskie do wykonywania zabiegów ondulowania i prostowania wodnego oraz chemicznego;

13) wykonuje zabiegi ondulowania i prostowania wodnego oraz chemicznego;

14) określa sposoby korygowania błędów podczas strzyżenia i ondulowania włosów;

15) dobiera preparaty do pielęgnacji włosów po chemicznych zabiegach fryzjerskich;

16) wykonuje fryzury okolicznościowe;

17) określa przeciwwskazania do zabiegu zagęszczania i przedłużania włosów;

18) wykonuje zagęszczanie i przedłużanie włosów.

3. Zmiana koloru włosów

Uczeń:

1) określa metody i techniki rozjaśniania i koloryzacji włosów;

2) określa wpływ zabiegów rozjaśniania i koloryzacji włosów na strukturę i wygląd włosów;

3) dobiera preparaty fryzjerskie do rozjaśniania i koloryzacji włosów;

4) dobiera kolor włosów do cech indywidualnych urody oraz fryzury klienta;

5) dobiera techniki rozjaśniania i koloryzacji włosów;

6) sporządza mieszaniny preparatów do rozjaśniania i koloryzacji włosów;

7) wykonuje zabiegi koloryzacji i rozjaśniania włosów;

8) wykonuje korektę koloru.

 

Kwalifikacja A.23. Projektowanie fryzur

1. Wykonywanie projektów fryzur

Uczeń:

1) dokonuje analizy wyglądu klienta;

2) prowadzi rozmowę konsultacyjną z klientem;

3) udziela klientowi porad w zakresie doboru formy i koloru fryzury;

4) projektuje zestawienia kolorystyczne we fryzurze;

5) dobiera proporcje poszczególnych elementów fryzury do kształtu twarzy;

6) szkicuje fryzury z zachowaniem proporcji sylwetki i światłocienia;

7) stosuje specjalistyczne programy komputerowe do projektowania fryzur;

8) projektuje różne rodzaje fryzur;

9) dobiera dodatki fryzjerskie.

2. Stylizacja fryzur z wykorzystaniem technik wizualizacji

Uczeń:

1) wykonuje rysunki fryzur z zastosowaniem różnych technik rysowania;

2) wykonuje rysunki instruktażowe fryzur;

3) przestrzega zasad skalowania fryzury i jej fragmentów;

4) dobiera styl fryzury z wykorzystaniem programów komputerowych;

5) projektuje fryzury damskie i męskie;

6) prezentuje projekty fryzur z wykorzystaniem technik multimedialnych;

7) sporządza portfolio projektów fryzur;

8) planuje działania marketingowe.


Tytuł artykułu: Technik usług fryzjerskich
Data Publikacji: 2012-05-15 09:59:25

Technik usług fryzjerskich - 4 lata

fryzjer

Do zadań absolwenta kierunku technik usług fryzjerskich należy: świadczenie usług fryzjerskich, projektowanie fryzur, prowadzenie doradztwa w zakresie stylizacji fryzur, umiejętne prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych z zakresu fryzjerstwa oraz zarządzanie zakładem fryzjerskim. Technik usług fryzjerskich stosuje metody oceny jakości środków kosmetycznych, dobiera odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne w zależności od rodzaju włosów i skóry głowy, stosuje zasady kolorystyki w procesach stylizacji, udziela porad w zakresie zapobiegania chorobom włosów i skóry głowy.

 

 

Kwalifikacja A.19. Wykonywanie zabiegów fryzjerskich

 

Kwalifikacja A.23. Projektowanie fryzur

Tytuł artykułu: Technik organizacji reklamy
Data Publikacji: 2012-05-15 09:57:31

Technik organizacji reklamy - 4 lata

Technik organizacji reklamy jest zawodem obecnie niezmiernie popularnym na rynku pracy. Niezbędna tutaj jest wiedza ekonomiczna, plastyczna, psychologiczna, lingwistyczna  i informatyczna. Począwszy od wiedzy z zakresu ekonomii, towaroznawstwa, marketingu uczeń zapoznaje się z metodami i technikami tworzenia kampanii reklamowych, planów marketingowych, materiałów reklamowych  Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik organizacji reklamy, jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi.

reklama

Kwalifikacja A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych

1. Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych

Uczeń:

1) korzysta z różnych źródeł informacji o produktach i usługach reklamowych;

2) rozpoznaje rynek produktów i usług reklamowych na podstawie analizy ekonomicznej i marketingowej;

3) stosuje narzędzia marketingu;

4) opracowuje ofertę handlową zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów;

5) stosuje metody kalkulacji cen;

6) opracowuje cenniki produktów i usług reklamowych;

7) przygotowuje prezentację produktów i usług reklamowych z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego.

2. Prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych

Uczeń:

1) tworzy i aktualizuje bazy danych o klientach;

2) identyfikuje typy klientów;

3) prowadzi rozmowę sprzedażową;

4) prezentuje ofertę sprzedaży produktów i usług reklamowych;

5) prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych zgodnie z przyjętą strategią marketingową;

6) realizuje zlecenia i zamówienia na produkty i usługi reklamowe;

7) negocjuje oraz przygotowuje umowy sprzedaży produktów i usług;

8) prowadzi dokumentację dotyczącą sprzedaży produktów i usług;

9) korzysta z programów komputerowych stosowanych w procesie sprzedaży produktów i usług reklamowych.

 

Kwalifikacja A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

1. Tworzenie przekazu reklamowego

Uczeń:

1) określa cele przekazu reklamowego;

2) dobiera narzędzia promocji;

3) pozyskuje oraz przetwarza informacje niezbędne do realizacji reklamy;

4) prezentuje informacje reklamowe w formie graficznej, tekstowej i tabelarycznej oraz określa ich przydatność do wykonania reklamy;

5) określa mechanizmy wpływające na tworzenie reklamy;

6) przygotowuje zestaw informacji dotyczących kampanii reklamowej;

7) dobiera środki reklamowe służące do opracowania przekazu reklamowego;

8) dobiera środki prezentacji przekazu reklamowego;

9) stosuje programy komputerowe do gromadzenia i przetwarzania informacji oraz opracowania przekazu reklamowego;

10) stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących tworzenia przekazu reklamowego.

2. Projektowanie środków reklamowych

Uczeń:

1) projektuje różne formy środków reklamowych i innych narzędzi promocji;

2) projektuje elementy systemu wizualnej identyfikacji firmy;

3) stosuje różne formy i środki projektowania reklamy;

4) stosuje przepisy prawa autorskiego i własności intelektualnej;

5) wykorzystuje programy komputerowe w trakcie prac projektowych;

6) prezentuje projekty reklamy produktów i usług.

3. Tworzenie planu medialnego

Uczeń:

1) ocenia projekt przekazu reklamowego przed jego publikacją;

2) dobiera nośniki reklamy do przyjętej strategii reklamy;

3) dobiera media do przyjętej strategii reklamy;

4) ustala czas emisji reklamy w mediach na podstawie określonych wskaźników;

5) sporządza plan przebiegu kampanii reklamowej w mediach zgodnie z przyjętym budżetem;

6) organizuje emisję reklamy w mediach;

7) sporządza dokumenty dotyczące emisji reklamy w mediach;

8) stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących emisji reklamy w mediach.

4. Przygotowywanie środków reklamowych

Uczeń:

1) planuje etapy produkcji środków reklamowych;

2) wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu towaroznawstwa do realizacji określonych zadań;

3) sporządza harmonogram przygotowania środków reklamowych;

4) określa metody i techniki produkcji reklamy;

5) dobiera materiały i narzędzia do wykonywania środków reklamowych;

6) sporządza zapotrzebowanie na materiały i sprzęt do produkcji środków reklamowych;

7) obsługuje urządzenia techniczne i korzysta z programów komputerowych do wykonywania środków reklamowych;

8) przygotowuje reklamę w wersji drukowanej i elektronicznej;

9) przestrzega standardów jakości pracy w procesie produkcji środków reklamy;

10) prowadzi dokumentację dotyczącą produkcji środków reklamowych;

11) przestrzega zasad etyki zawodowej podczas produkcji środków reklamowych oraz stosuje przepisy prawa w tym zakresie.

5. Badanie skuteczności reklamy

Uczeń:

1) opracowuje oraz interpretuje wyniki badań rynku reklamy;

2) ocenia jakość produktów i usług reklamowych według określonych kryteriów;

3) określa efektywność reklamy na podstawie ustalonych wskaźników;

4) ocenia skuteczność reklamy na podstawie badań rynkowych;

5) prowadzi badania efektywności reklamy z wykorzystaniem programów komputerowych;

6) prezentuje wyniki badań dotyczących oceny jakości oraz skuteczności prowadzonej reklamy.


Tytuł artykułu: Technik organizacji reklamy
Data Publikacji: 2012-05-15 09:57:31

Technik organizacji reklamy - 4 lata

reklama

Technik organizacji reklamy jest zawodem obecnie niezmiernie popularnym na rynku pracy. Niezbędna tutaj jest wiedza ekonomiczna, plastyczna, psychologiczna, lingwistyczna i informatyczna. Począwszy od wiedzy z zakresu ekonomii, towaroznawstwa, marketingu uczeń zapoznaje się z metodami i technikami tworzenia kampanii reklamowych, planów marketingowych, materiałów reklamowych Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik organizacji reklamy, jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi.

Kwalifikacja A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych

 

Kwalifikacja A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Tytuł artykułu: Technik pojazdów samochodowych
Data Publikacji: 2012-05-15 09:54:54

Technik pojazdów samochodowych - 4 lata

Technik pojazdów samochodowych - to kierunek związany z  obsługą  współczesnych pojazdów. Wzrastająca liczba pojazdów i ich zaawansowanie technologiczne generuje popyt na wysokiej klasy pracowników technicznego zaplecza motoryzacji.

Kształcący się w naszej placówce uczniowie zdobywają wiedze i umiejętności w dobrze wyposażonych pracowniach diagnostyki pojazdowej, elektromechaniki pojazdowej oraz stacji obsługi samochodowej.

 

mechaniktechKwalifikacja M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych

1. Diagnozowanie podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych

Uczeń:

1) przyjmuje pojazd samochodowy do diagnostyki oraz sporządza dokumentację tego przyjęcia;

2) przygotowuje pojazd samochodowy do diagnostyki;

3) charakteryzuje budowę pojazdów samochodowych oraz wyjaśnia zasady działania podzespołów i zespołów tych pojazdów;

4) określa podzespoły i zespoły pojazdu samochodowego;

5) stosuje narzędzia i przyrządy pomiarowe do wykonania diagnostyki pojazdów samochodowych;

6) dobiera metody oraz określa zakres diagnostyki podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych;

7) stosuje programy komputerowe do diagnostyki pojazdów samochodowych;

8) wykonuje pomiary i badania diagnostyczne pojazdów samochodowych oraz interpretuje ich wyniki;

9) ocenia stan techniczny pojazdów samochodowych.

2. Naprawa zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych

Uczeń:

1) lokalizuje uszkodzenia zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych na podstawie pomiarów i wyników badań diagnostycznych;

2) szacuje koszty napraw pojazdów samochodowych;

3) dobiera metody i określa zakres naprawy pojazdu samochodowego;

4) wykonuje demontaż zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych;

5) przeprowadza weryfikację zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych;

6) dobiera zespoły lub podzespoły pojazdów samochodowych lub ich zamienniki do wymiany;

7) wymienia uszkodzone zespoły i podzespoły pojazdów samochodowych z wykorzystaniem urządzeń i narzędzi warsztatowych;

8) wykonuje montaż podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych;

9) wykonuje konserwację zespołów i podzespołów pojazdów samochodowych;

10) wyjaśnia zasady eksploatacji pojazdów samochodowych oraz dobiera materiały eksploatacyjne;

11) przeprowadza próby po naprawie pojazdów samochodowych;

12) ocenia jakość wykonania naprawy i ustala jej koszt.

 

Kwalifikacja M.12. Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych

1. Diagnozowanie układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych

Uczeń:

1) rozróżnia metody diagnostyki układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

2) rozpoznaje elementy oraz układy elektryczne i elektroniczne pojazdów samochodowych;

3) wypełnia dokumentację związaną z przyjęciem pojazdu samochodowego;

4) określa zakres diagnostyki układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

5) stosuje programy komputerowe do diagnostyki układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

6) wykonuje pomiary diagnostyczne układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

7) interpretuje wyniki pomiarów układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

8) ocenia stan techniczny elementów oraz układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych z zastosowaniem urządzeń diagnostycznych;

9) sporządza dokumentację wykonanych pomiarów układów elektrycznych i elektronicznych układów samochodowych.

2. Naprawa układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych Uczeń:

1) analizuje schematy elektryczne pojazdów samochodowych;

2) lokalizuje uszkodzenia układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

3) dobiera metody naprawy układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

4) sporządza zapotrzebowanie na układy lub elementy elektryczne i elektroniczne pojazdów samochodowych;

5) dobiera narzędzia i przyrządy do wykonania napraw układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych i posługuje się nimi;

6) wykonuje demontaż układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

7) wymienia uszkodzone układy lub elementy elektryczne i elektroniczne pojazdów samochodowych;

8) wykonuje regulacje elementów układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

9) sprawdza działanie układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych po naprawie;

10) przeprowadza próby po naprawie układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych;

11) sporządza kalkulację kosztów wykonania usługi.

 

Kwalifikacja M.42. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych

1. Organizowanie obsługi pojazdów samochodowych

Uczeń:

1) posługuje się dokumentację technologiczną procesów naprawy pojazdów samochodowych;

2) przestrzega zasad gospodarki częściami zamiennymi i materiałami eksploatacyjnymi pojazdów samochodowych;

3) ustala zakres oraz terminy przeglądów, napraw, prób i pomiarów kontrolnych pojazdów samochodowych;

4) przydziela prace z zakresu obsługi pojazdów samochodowych zespołowi pracowników;

5) przestrzega zasad recyklingu i postępowania z odpadami użytkowymi;

6) prowadzi dokumentację obsługi i naprawy pojazdów samochodowych;

7) sporządza kalkulację kosztów wykonania obsługi pojazdów samochodowych;

8) rozwiązuje problemy techniczne i organizacyjne dotyczące obsługi i naprawy pojazdów samochodowych;

9) inicjuje oraz wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na efektywność i jakość obsługi i naprawy pojazdów samochodowych.

2. Nadzorowanie obsługi pojazdów samochodowych

Uczeń:

1) przestrzega zasad kontaktów z klientami;

2) kontroluje jakość wykonania zadań powierzonych zespołowi pracowników;

3) komunikuje się ze współpracownikami i przełożonymi;

4) podejmuje decyzje dotyczące realizacji zadań;

5) dobiera pracowników do wykonania określonych zadań;

6) kontroluje przebieg procesu naprawy pojazdów samochodowych;

7) nadzoruje wykonywanie czynności związanych z obsługą i konserwacją maszyn i urządzeń stosowanych do obsługi pojazdów samochodowych;

8) ocenia jakość wykonywanych prac.


 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200